GE JGRP19GEL to wysokiej jakości, w pełni zintegrowany system geotermalny, który jest dostępny w wielu konfiguracjach. System ten jest dostępny w wersjach jedno- i trzyfazowych oraz charakteryzuje się niskim poziomem hałasu i zużyciem energii. System GE JGRP19GEL składa się z zestawu składającego się z wymiennika ciepła, zbiornika cieczy chłodzącej, pompy ciepła, filtra, wentylatora, zaworu wyłącznika i kontrolera. Instalacja systemu GE JGRP19GEL jest prosta i nie wymaga użycia dodatkowych narzędzi. Wystarczy podłączyć wszystkie komponenty do odpowiednich gniazdek i wykonać niezbędne połączenia. Po zainstalowaniu systemu zaleca się przeprowadzenie okresowych kontroli systemu, aby upewnić się, że system działa prawidłowo.
Ostatnia aktualizacja: Działanie i instalacja Ge Jgrp19gel
Kiedy zaleca się montaż instalacji gazowej sekwencyjnej?
IV generacja LPG to instalacja zasilania gazem w fazie lotnej za pośrednictwem elektronicznie sterowanych wtryskiwaczy gazowych (działających bardzo podobnie jak wtryskiwacze benzyny). Przeznaczona jest do silników z wielopunktowym wtryskiem benzyny, katalizatorem i sondą lambda oraz układami diagnostyki EOBD/OBDII, które wymagają bardzo precyzyjnego dawkowania paliwa.
Ten typ instalacji współpracuje z większością silników – zarówno z wtryskiem pośrednim, jak i wtryskiem bezpośrednim, turbodoładowanych lub bez turbin. Ceny wahają się od 2 400 zł do nawet 6 000 zł, w zależności od rodzaju silnika (przy wtrysku bezpośrednim, konieczne są bardziej zaawansowane komponenty), liczby cylindrów i klasy instalacji.
Instalacja sekwencyjna jest nowoczesną konstrukcją, która jest obecnie najbardziej powszechnym typem montowanych instalacji LPG. Z pewnością przyczynił się do tego fakt wyeliminowania mankamentów występujących w starszych generacjach. Podczas jazdy na sprawdzonej, prawidłowo zamontowanej instalacji LPG, nie doświadczysz różnic pomiędzy pracą (mocą i dynamiką) silnika zasilanego gazem a benzyną.
Co odróżnia instalację gazową sekwencyjną od pozostałych?
Podstawową różnicą pomiędzy instalacjami gazowymi starszej generacji, a instalacją sekwencyjną jest zastosowanie dokładnie tylu wtryskiwaczy gazu, ile jest w cylindrze silnika.
Zasada działania instalacji gazowej sekwencyjnej
LPG zatankowane przez wlew jest magazynowane w zbiorniku. Następnie wielozawór otwiera się i pod wysokim ciśnieniem wypuszcza paliwo w niemałą podróż. Płynny gaz wędrując umieszczoną pod samochodem magistralą gazu, wpada do elektrozaworu gazowego, a po wstępnym oczyszczeniu – do reduktora. W tym momencie następuje odparowanie i obniżenie ciśnienia gazu do około 2 barów. Gaz w fazie lotnej trafia do filtra fazy lotnej, gdzie następuje drugi etap oczyszczenia z nieczystości. Czysty przygotowany gaz wędruje prosto do wtryskiwaczy i finalnie dostaje się do kolektora dolotowego (do każdego kanału dolotowego oddzielnie) oraz komór spalania silnika. Moment podania gazu do poszczególnych kanałów kolektora ssącego jest jednakowy z sekwencją pracy silnika na benzynie. Mózgiem całej operacji jest zaawansowany komputer sterujący – sterownik. Jako dyrektor instalacji – steruje elektrozaworami, monitoruje parametry gazu (temperaturę, ciśnienie), określa czasy otwarcia/zamknięcia wtryskiwaczy (mogą być różne dla osobnych cylindrów) oraz dba o płynne przejście między rodzajami paliwa (gdy wciskasz przycisk benzyna/gaz). Ostatnim elementem jest właśnie 'ten przycisk’ – centralka zamontowana w kabinie kierowcy.
Elementy instalacji gazowej czwartej generacji
Instalacja sekwencyjnego wtrysku gazu (IV generacji) składa się z następujących elementów:
1. Zbiornik gazu
może być zamontowany wewnątrz lub na zewnątrz pojazdu. Zazwyczaj w autach osobowych montuje się zbiorniki toroidalne – montowane we wnęce na koło zapasowe oraz zbiorniki cylindryczne – montowane w przestrzeni bagażowej.
2. Wielozawór
kontroluje proces tankowania gazu do zbiornika oraz jego przepływ do dalszych części systemu. Działanie opiera się na prostych i niezawodnych rozwiązaniach mechanicznych, co czyni użytkowanie zbiornika całkowicie bezpiecznym, nawet w tak ekstremalnych sytuacjach jak kolizja drogowa czy pożar samochodu. Sprawdzonym i przetestowanym wielozaworem jest OCTOPUS.
3. Magistrala gazu
rurka termoplastyczna lub miedziana, która łączy zbiornik z elektrozaworem.
4. Wlew gazu z zaworem zwrotnym
umożliwia napełnienie zbiornika gazem. Dziś standardem jest praktyczne umieszczanie go pod klapką wlewu paliwa, choć niektórzy wolą mieć go w tylnym zderzaku (często spotykany w starszych instalacjach LPG).
5. Elektrozawór
otwiera lub zamyka przepływ gazu w stanie ciekłym. Montowany jest wtedy, gdy reduktor nie posiada zintegrowanego elektrozaworu. Polecamy zawór gazowy LPG-MAX.
6. Filtr gazu fazy ciekłej
zintegrowany z reduktorem lub montowany osobno. Filtruje gaz w stanie ciekłym.
7. Reduktor (parownik)
odpowiada za stabilność ciśnienia gazu podczas pracy silnika. Zazwyczaj występuje ze zintegrowanym zaworem gazowym. Reduktory dobiera się według mocy slinika.
8. Filtr fazy lotnej
wykorzystując siłę odśrodkową rozprężonego gazu w stanie lotnym, eliminuje drobne zanieczyszczenia i odwirowuje frakcje oleiste występujące w gazie. Montowany jest przed wtryskiwaczami. W naszych instalacjach stosujemy znany na rynku filtr Ultra360°.
9. Mapsensor
zintegrowany czujnik ciśnienia i temperatury gazu. Dostarcza dane do sterownika, w celu wprowadzenia korekt do wtryskiwaczy. Tutaj sprawdzi się mapsensor PTS-01.
10. Wtryskiwacze
montowane pojedynczo lub połączone w zestaw. Wtryskują precyzyjne dawki gazu do kanałów kolektora ssącego. Polecamy flagowe wtryskiwacze Barracuda lub FLIPPER.
11. Sterownik
mózg całej instalacji autogazu. Zaawansowany komputer sterujący pracą wszystkich elementów systemu. Świetnie sprawdzą się tu sterowniki: OPTIMA nano, OPTIMA EXPERT oraz OPTIMA PICO.
12. Centralka (przełącznik benzyna/gaz)
wskazuje aktualny poziom gazu w zbiorniku oraz umożliwia wybór paliwa, na którym ma pracować silnik. Zobacz centralkę RGB.
Zaawansowane technologie do autogazu
Podzespoły instalacji są uzbrojone w inteligentną elektronikę, która kontroluje gaz podczas całej drogi od zbiornika do silnika.
- Wielozawór łączy w sobie, aż 7 mini-zaworów, które dbają o 100% bezpieczeństwo użytkowania LPG? Są to: zawór elektromagnetyczny, zawór ogniowy, zawór nadmiernego wypływu, nadciśnieniowy zawór bezpieczeństwa, ręczny zawór roboczy (serwisowy), zawór zwrotny oraz zawór napełnienia 80%.
- Reduktor posiada czujnik temperatury obudowy (nie mylić z elektrozaworem! ). Zastanawiałeś się, dlaczego „butując” na zimnym silniku, sterownik przełącza zasilanie z gazu na benzynę? Nie, nic się nie zepsuło. Jeśli duża dawka przyjmowanego płynnego paliwa ma za niską temperaturę, reduktor szybko wysyła sygnał do sterownika – „Gaz jest jeszcze za zimny, nie zdążę odparować! Przełączaj na benzynę! ”.
- Centralka stosowana w instalacji IV generacji ma funkcję automatycznego uruchamiania silnika na benzynie. Dopiero wtedy, gdy silnik osiągnie właściwą temperaturę, sterownik przełącza instalację z benzyny na gaz.
- Mapsensor mierzy ciśnienie gazu podawanego do wtryskiwaczy, a także podciśnienia generowanego w układzie dolotowym. Przekazuje dane dla komputera sterującego, który koryguje i dobiera odpowiednie czasy wtrysku gazu.
- Większość instalacji IV generacji ma opcję awaryjnego uruchamiania silnika na gazie w przypadku usterki układu benzynowego. Schemat działania operacji różni się w zależności od producenta instalacji.
Podsumowanie
Jak widać – IV generacja instalacji LPG to bardzo mądry i bezpieczny system. Zaawansowana elektronika, rygorystyczne testy części, najlepsze materiały oraz dojrzałość na rynku sprawiają, że sekwencyjny wtrysk autogazu, pomimo istniejących kolejnych generacji instalacji LPG, nadal pozostaje najczęściej montowanym na świecie. Przekonaj się sam i wybierz zestaw ALEX. Listę rekomendowanych warsztatów znajdziesz na https://alexlpg. com/znajdz-warsztat/
Schemat instalacji gazowej w samochodzie osobowym
Zbiornik ciśnieniowy LPG
Produkowane są dwa główne typy – cylindryczny oraz toroidalny. Pierwszy z nich montowany jest w bagażnikach za pomocą specjalnych opasek. Jego konstrukcja jest podłużna i przymocowana do metalowych elementów. Zbiornik jest zamknięty hermetycznie i połączony zaworem z przewodami instalacji. Na montaż toroidalnego przeznacza się najczęściej miejsce koła zapasowego.
Sterownik wtrysku gazu
To mechanizm umożliwiający kontrolę nad wtryskiem gazu. Patent umożliwia współpracę z systemami sterowania benzyny. Urządzenie można instalować w pojazdach z silnikami posiadającymi od jednego do ośmiu cylindrów. Montaż i kalibracja nie stanowią większego problemu. Nowy sterownik wtrysku gazu spełnia europejskie standardy emisji spalin.
Wtryskiwacze gazowe
Rozwiązanie to montuje się najczęściej na specjalnej listwie w przedniej części pojazdu. Wtryskiwacze gazowe umożliwiają dokładne dawkowanie paliwa LPG lub CNG. Porcje lotnego paliwa są dozowane przez wężyki elastyczne przed zawory ssące silnika. Praca tego mechanizmu jest zarządzana przez centralę sterującą.
Elektrozawór instalacji gazowej
Do tego urządzenia trafia ciekłe LPG przemieszczające się ze zbiornika za pomocą przewodu poprowadzonego pod samochodem. Elektrozawór zamontowany jest w celu regulacji dopływu paliwa gazowego. Element wyposażony jest w specjalny filtr – przefiltrowane paliwo przedostaje się następnie do reduktora podłączonego do układu chłodzącego silnika.
Przełącznik B/G ze wskaźnikiem
To urządzenie służy kierowcy do zmiany rodzaju zasilania silnika – z gazu na benzynę i z benzyny na gaz. Przełącznik B/G ze wskaźnikiem jest najczęściej zintegrowany z diodowym sygnalizatorem pracy LPG. Diody informują o aktualnym trybie pracy. Zmiany zasilania należy dokonać poprzez naciśnięcie odpowiedniego klawisza lub przycisku.
Czujnik ciśnienia PS 02
Sprawne działanie instalacji gazowej w pojeździe nie byłoby możliwe, gdyby nie urządzenie odpowiedzialne za pomiar ciśnienia lotnego paliwa. Tę funkcję pełni czujnik ciśnienia PS 02, nazywany również mapsensorem. Mechanizm cechuje się dużą dokładnością niezależnie od zmian przepływowych oraz temperatury.
Filtr gazu LPG – faza lotna
Odparowane i rozprężone paliwo LPG przyjmuje postać gazową po przejściu przez reduktor. Następnie za pomocą przewodów elastycznych przedostaje się do kolejnego elementu instalacji pojazdu – to filtr gazu/faza lotna. Tutaj następuje końcowe oczyszczenie. Kolejnym krokiem jest przedostanie się paliwa do wtryskiwaczy.
Reduktor
To urządzenie, które podłączone jest do układu chłodzenia silnika. Dociera tutaj paliwo, które przeszło już pierwszy etap filtracji w elektrozaworze gazowym. Reduktor odpowiada za odparowanie, rozprężenie i przemienienie paliwa w stan lotny. Jest to możliwe dzięki działaniu ciepła pochodzącego z układu chłodzenia pojazdu.
Sterowniki wtrysku gazu STAG
Bardzo zaawansowana technologicznie konstrukcja elektroniczna, która daje możliwość współpracy z najbardziej wymagającymi sterowniami benzyny, a ponadto steruje wtryskiem gazu na podstawie sekwencyjnego lub niesekwencyjnego wtrysku benzyny.
Najważniejsze zalety oferowanych sterowników:
– płynna i bezpieczna jazda,
– możliwość montażu w samochodach z silnikami o liczbie cylindrów od 1 do 8, w tym turbo i Hemi,
– spełniają rygorystyczne normy emisji spalin Euro 5,
– łatwy montaż i obsługa systemu kalibracyjnego,
– mapa graficzna 3D,
– osiągi pojazdów wyposażonych w elektronikę STAG są niemal identyczne jak na benzynie.
Listwa wtryskowa
Urządzenie przeznaczone do precyzyjnego dawkowania gazu LPG/CNG w fazie lotnej co cylindrów silnika.
Stosowane przez AC S. A listwy wtryskowe:
– AC W01,
– AC W01 BFC,
– Valtek,
– Valtek typ 34,
– Rail Apache,
– Magic Jet,
– OMVL Reg Fast.
Reduktor AC
Przeznaczony jest do samochodowej instalacji sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej. Stosowany jest z silnikami o mocy do 150KM.
Zalety reduktora:
– nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne,
– małe gabaryty,
– łatwy montaż,
– obrotowe króćce przyłączeniowe,
– stabilne parametry pracy,
– płynna regulacja ciśnienia roboczego.
Autogaz… czy mi to w ogóle potrzebne?
Proponowana przez nas oferta, wspierana dzięki częściom takich firm jak STAG, Auto-Gaz Centrum czy Stako powoduje, że możemy zamontować instalację gazową LPG w bardzo wielu markach samochodów. Powszechnie uważa się, że tego typu modyfikacje wprowadza się w starszych modelach w ramach oszczędności. Warto złamać ten mit gdyż nowoczesne i innowacyjne systemy LPG proponowanych przez nas to rozwiązanie wybierane także przez właścicieli wielu nowszej klasy aut. Zastosowanie nowatorskich komponentów, odpowiednio dobrany system, a także profesjonalny montaż sprawią, że utrzymanie najważniejszych parametrów pracy silnika będą identyczne jak przy zasilaniu benzyną. Instalacja gazowa to przede oszczędności i brak negatywnego wpływu na silnik.
Jaki sterownik wybrać?
Ze względu na rodzaj zastosowanego czynnika grzewczego parowniki LPG można podzielić ogólnie na: parowniki wodne i parowniki elektryczne.
Parowniki możemy podzielić także ze względu na zamocowanie skrzynki elektrycznej. Zarówno parowniki PEGORARO GAS TECHNOLOGIES posiadają dwa rodzaje ich zamocowania. Skrzynka elektryczna może być w wykonaniu przeciwwybuchowym EExd, wtedy znajduje się na parowniku lub może być w wersji IP65. Montuje się ją wtedy w odległości 2 metrów od urządzenia.
Firma Gasconcept Kurpińscy posiada w swojej ofercie zarówno parowniki wodne jak i elektryczne włoskiej firmy PEGORARO GAS TECHNOLOGIES.
PAROWNIKI LPG ELEKTRYCZNE
W parownikach elektrycznych zródłem ciepła są grzałki elektryczne zanurzone w czynniku pośredniczącym, którym jest odpowiednia mieszanina wody z glikolem lub specjalny płyn niezamarzający np: Ergolid, Petrygo, Borygo.
Wydajności: parowniki elektryczne PEGORARO GAS TECHNOLOGIES
- Parownik PEGORARO GAS TECHNOLOGIES 30kg/h
- Parownik PEGORARO GAS TECHNOLOGIES 40 kg/h
PAROWNIKI LPG WODNE
W parownikach wodnych czynnikiem grzewczym również jest mieszanina wody z glikolem lub specjalny płyn niezamarzający np. Ergolid o temp. 65 – 75 o C. Płyn cyrkulacyjny podgrzewany jest w dodatkowym piecyku gazowym i przesyłany przez parownik przy pomocy pompki o wydajności uzależnionej od mocy parownika.
Wydajności: parowniki wodne PEGORARO GAS TECHNOLOGIES
PODZIAŁ PAROWNIKÓW ZE WZGLĘDU NA SPOSÓB ZASILANIA ODBIORNIKÓW
Ze względu na sposób zasilania odbiorników parowniki dzielimy na dwa typy:
Typ Feed – Out i Feed – Back. Parowniki typu Feed – Back pracują na zasadzie przesyłania fazy gazowej po parowniku do zbiornika a stąd gaz przesyłany jest do instalacji i odbiornika, natomiast w systemie Feed – Out gaz po parowniku przesyłany jest bezpośrednio do instalacji i odbiornika. Każdy systém posiada pewne wady i zalety, lecz w naszych warunkach klimatycznych systém Feed – Back nie jest ekonomicznie uzasadniony. W warunkach zimowych przy niskich temperaturách zewnętrznych występują duże straty ciepła masy gazu w zbiorniku. Poza tym w zbiorniku zalega faza ciekła, składająca się z węglowodorów o wyższej temperaturze wrzenia niż propan – butan, olej, woda i pozostałości te okresowo należy opróżnić. Tak więc generalnie w Polsce zalecamy stosowanie parowników w systemie Feed – Out.
Dobór mocy parowników PEGORARO GAS TECHNOLOGIES do instalacji
Parowniki wodne są oferowane przez firmę GASCONCEPT w wersjach 40kg/h, 50kg/h, 100kg/h, 200kg/h, 300kg/h, 500kg/h, 750 kg/h, 1000 kg/h, 1500kg/h, 2000kg/h, natomast parowniki elektryczne w wersjach 30kg/h, 40kg/h, 50kg/h, 100kg/h, 150kg/h, 200kg/h, 300kg/h, 400kg/h, 500kg/h, 750kg/h. Projektowa wydajność parowników PEGORARO GAS TECHNOLOGIES obliczona jest dla minimalnej temperatury zewnętrznej -20 oC. Średnia ilość ciepła wymagana do odparowania gazu propan – butan wynosi 100 Kcal/h, więc ilość ciepła 10000 Kcal wystarcza do odparowania 100 kg gazu. W praktyce jeśli przyjmujemy uratę ciepła 40%, należy dostarczyć co najmniej 14000 Kcal/h. Wydajność zastosowanego odparowywacza (w kg/h) powinna być o 20 - 30% większa w stosunku do odbiornika. UWAGA – jako odbiornik należy traktować nie np. kocioł czy piec lecz palnik gazowy a do obliczeń przyjmować max. łączną moc wszystkich palników. 30% rezerwa gwarantuje stabilniejszą pracę zarówno parowników elektrycznych jak również wodnych i stanowi bezpieczny zapas w przypadku wystąpienia nagłych i nieoczekiwanych zwiększonych poborów gazu np. podczas rozruchu instalacji. Przekroczenie dopuszczalnych wydajności parowników jest niebezpieczne, ponieważ w przypadku parowników wodnych i elektrycznych może spowodować prywanie fazy ciekłej do instalacji, natomiast w przypadku parowników wodnych i elektrycznych PEGORARO GAS TECHNOLOGIES zostanie odcięte zasilanie instalacji.
Teoretycznie parowniki można zamontować po kilka w układzie równoległym i tak np. do instalacji o wydajności np. 2000 kg/h można zastosować dwa parowniki pracujące w układzie po 1000 kg/h każdy.
W praktyce jednak, im mniej parowników pracuje w jednej baterii, tym łatwiej jest uzyskać stabilną pracę oraz możliwość regulacji poszczególnych parametrów instalacji. Z połączenia max. dwóch wielkości parowników elektrycznych lub parowników wodnych można uzyskac wszystkie możliwe kombinacje wydajności, które są najczęściej stosowane. W przypadku instalacji, w których nie może być przerwy w dostawie gazu np. huty szkła, kurniki itp., korzystne jest zastosowanie dwóch mniejszych parowników LPG o mniejszej mocy niż jednego odparowywacza dużego. W takim wypadku jeden z nich stanowi rezerwę w chwili awarii drugiego. Warunkiem prawidłowej pracy instalacji złożonej z kilku parowników jest to aby były o takiej samej wydajności. Nie można łączyć w baterię np. jednego parownika o wydajności 150 kg/h a drugiego 200 kg/h. Łączna moc takiej baterii wynosi wtedy nie 350 kg/h lecz 300 kg/h, a poza tym przy takim układzie istnieje niebezpieczeństwo przeciążenia parownika o mniejszej wydajności. Następnym warunkiem prawidłowego działania np. dwóch parowników pracujacych w zestawie jest zachowanie symetrii kolektorów na zasilaniu i doborze gazu za parownikami.
Uwagi dotyczące mieszaniny propan - butan w instalacji z zastosowaniem parowników PEGORARO GAS TECHNOLOGIES
Dla prawidłowej pracy parowników (odparowywaczy) nie ma znaczenia o jakim składzie mieszanina propan – butan zostanie do niego dostarczona. Sam parownik elektryczny lub wodny jest w stanie odparować nawet czysty butan. Problem może się jednak pojawić z takim zabezpieczeniem rurociągów za parownikiem aby całkowicie weliminować możliwość rekondensacj gazu w sieci. Drugim czynnikiem limitującym skład mieszaniny LPG, jest konieczność zagwarantowania w zbiorniku minimalnego ciśnienia potrzebnego do grawitacyjnego przetłoczenia fazy ciekłej do parownika. Przyjmuje się iż ciśnienia to powinno być mniejsze niż 1, 5 bar.
Przy projektowaniu i eksploatacji instalacji propan – butan z zastosowaniem parowników PEGORARO GAS TECHNOLOGIES i korzystaniu z mieszanek propan – butan należy uwzględnić punkty rekondensacji mieszaniny w rurociągu za parownikiem ( w zależności od ciśnienia gazu i temperatury zewnętrznej). O ile latem przy dodatnich temperaturách zewnętrznych może być stosowana standardowa mieszanina B (wg PN), to w okresie zimowym (szczególnie przy temperaturách poniżej -10o C) należy dla uniknięcia wykroplenia się mieszanki w rurociągu spełnić kilka ważnych warunków.
Należy w właściwy sposób zabezpieczyć sieć poprzez izolację a nawet podgrzewanie lub odpowiednio wzbogacić w propan skład mieszanki w zbiorniku. Poza tym bardzo ważne jest aby zawsze stosować w rurociągach mozliwe najniższe ciśnienie gazu za reduktorami Istopnia.
Faza ciekła i gazowa w zbiorniku jest to efekt dwóch jednocześnie zachodzących w nim zjawisk: parowania i skraplania. Jest to stan równowagi w danej temperaturze dla danego składu mieszanki. W tym samym czasie tyle samo gazu zamienia się w ciecz ile ulega odparowaniu. To samo zjawisko może pojawiać się w rurociągu miedzy parownikiem i odbiornikiem. Gaz przechodzący przez reduktor I-go stopnia w niekorzystnych warunkach (wysokie ciśnienie, niska temperatura) może ulec ponownej kondensacji lub nawet zamarznięciu i spowodować zablokowanie przepływu gazu.
Decydują o tym trzy podstawowe parametry:
Skład mieszaniny propan – butan
Ciśnienie w instalacji za redukcją I-go stopnia
Temperatura otoczenia.
Montaż parowników PEGORARO GAS TECHNOLOGIES
Zarówno montaż parownika elektrycznego jak i parownika wodnego powinien być przeprowadzony tylko przez wykwalifikowanych, przeszkolonych mechaników i elektryków szczególnie w zakresie montażu Ex. Parowniki PEGORARO GAS TECHNOLOGIES mogą współpracować zarówno ze zbiornikami podziemnymi jak i naziemnymi. Ponieważ faza ciekła dostarczana jest do parownika w sposób grawitacyjny należy jedynie zapewnic ciśnienie w zbiorniku min. 1, 5 bar. W przypadku kiedy przewiduje się, że ciśnienie w zbiorniku może spaść poniżej 0, 5 bar lepiej jest zamontować parownik na odpowiednim poziomie względem zbiornika. Parownik LPG musi być zamontowany na trwałej powierzchni betonowej. Może być umiejscowiony na otwartym powietrzu, jednak pod warunkiem, że zabezpieczony zostanie przed wpływem na warunki atmosferyczne. Należy zamontować wtedy zadaszenie lub umieścić parownik w specjalnym kontenerze ochronnym. W przypadku montażu wewnątrz pomieszczenia musi ono być przeznaczone tylko do parownika, z odpowiednio lekkim zadaszeniem oraz wentylacją. Wszystkie upusty z zaworów bezpieczeństwa, oraz króćce do opróżniania z separatorów, rurociągów i parowników powinny być odprowadzone na zewnątrz.
Na wlocie do parownika powinien być zamontowany filtr LPG, natomiast na wyjściu z parownika odolejacz (jest w wyposażeniu stacji redukcyjnej). Rury stalowe powinny być bez szwu na ciśnienie 25 – 40 bar. Należy łączyć je metodą spawania przez uprawnione do tego osoby. Połączenia rurowe muszą być trwale zamontowane po obu stronach odparowywacza w taki sposób aby nie było dodatkowych naprężeń mogących wystąpić podczas przepływu gazu w rurociągach.